Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Door: Liliane

Blijf op de hoogte en volg Liliane

18 Augustus 2022 | Mexico, Isla Mujeres

Isla Mujeres

Zondag 14 augustus, de laatste bestemming. Na een heerlijk ontbijtje en een plons in het zwembad ging om 12 uur de bus naar Cancun. Ongeveer 2 uur later kwamen we aan op het ADO busstation. Met de Collectivo, naar de haven van Cancun gereden, wat een beleving in zo’n busje vol met lokals. Vanaf de haven in 20 minuutjes met de Ferry naar Isla Mujeres gevaren. Welkom op het volgende paradijs. Na het inchecken bij het hotel wederom geplonst in het zwembad en genoten van een late lunch met een cocktail. De kamer was niet heel erg groot, maar opzich best oké, niks te klagen. ‘s Avonds een rondje gelopen door het stadje, waar we allemaal leuke restaurantjes tegen kwamen, wat een leuke sfeer hangt er hier. Eindelijk weer even iets anders gegeten dan guacamole, burrito’s of fajita’s. De volgende dag was iets waar we al heel de reis naar uitkeken, maar tot het laatste hebben moeten wachten. Wij hebben namelijk met de grootste vis/haai van de wereld gezwommen: de walvishaai(!). Om half 10 werden we met een bootje opgehaald in de haven, na ruim een uur varen kwamen we de eerste walvishaai tegen, wat een groot beest! Lars en ik mochten als eerste het water in onder begeleiding en helaas met zwemvesten aan. Echt een mega beest om te zien en naast te zwemmen. Ze zijn 6 tot 12 meter lang en filteren 4 voetbalvelden aan water per uur. Geen zorgen, want ze eten alleen maar plankton en viseitjes. Als je dit verhaal leest moet je maar eens een walvishaai googlen :). Uiteraard waren we niet alleen op de boot, maar desondanks zijn we 3 keer het water in geweest. Er zwommen 5 van deze beesten rond ons bootje, eentje kwam zo dichtbij toen we op de boot stonden dat je hem bijna kon aanraken (wat natuurlijk niet mag). Teruggevaren naar Isla Mujeres en bij Playa Norte, wat een heel mooi strand is hebben we een zwem en lunch stop gehouden. Lekker in het water gegeten met drijvende kussens als tafel. Na de mooie tour met Underwater Mexico zijn we nog naar het strand gegaan waarbij een kokosnoot natuurlijk niet kon ontbreken. ‘s Avonds wederom in het gezellige straatje uiteten geweest en Isla Mujeres bestond deze dag 172 jaar, dus het was een groot feest op het plein met optredens en een mini kermis.

Dinsdag 16 augustus hebben we een hele dag op het strand gelegen. Af en toe afgekoeld in het water aangezien de gevoelstemperatuur 39 graden was. Eerst wilden we nog de rest van het eiland per fiets verkennen, maar aangezien we vlak bij het mooiste strand zaten vonden we het zo wel goed. Kokosnoot, zon en een super heldere zee, meer hadden we niet nodig. Woensdag was onze allerlaatste hele vakantiedag in Mexico, deze hebben we dan ook nog maar eens doorgebracht op het strand en op het einde van de middag hebben we weer de Ferry naar Cancun genomen. We hadden hetzelfde hotel als onze aller eerste nacht geboekt, dit was makkelijk en naast het busstation. Ingecheckt en ‘s avonds bij een lokaal tentje uit eten geweest, met burrito’s en fajita’s. Het was in de avond een stuk levendiger in downtown Cancun, erg gezellig.

Aan alles komt een einde, zo ook deze heerlijke vakantie in Mexico. Onze eerste vlucht zit er al op en straks vliegen we van Dalles terug naar Amsterdam, waar we vrijdagochtend aankomen. Als jullie benieuwd zijn naar de foto’s, het fotoboek volgt! Leuk dat jullie mee hebben gelezen met onze reis, en de volgende bestemming is……