Stellenbosch, Mosselbay en Wilderness - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Stellenbosch, Mosselbay en Wilderness - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Stellenbosch, Mosselbay en Wilderness

Blijf op de hoogte en volg Liliane

14 Februari 2019 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Zondagochtend te vroeg werden we opgehaald om met de Bazbus naar Stellenbosch te gaan. Op het tankstation moesten we met een shuttle bus naar stellenbosch, allemaal netjes geregeld en we werden bij het hostel stumble inn gedropt. Omdat het nog veel te vroeg was konden we nog niet inchecken helaas, spullen gedropt en eerst nog wat gaan eten met andere mensen die ook net waren aangekomen. Een goede bodem want vanmiddag moesten we wijn gaan proeven, dus ei en spek. Nog 2 anderen van het hostel wilden ook mee winetasten dus met uber XL gingen we naar de eerste wijnfarm met z'n zevenen. Heel mooi uitzicht over de wijnvelden en lekkere wijn. Er waren verschillende wijnproeverijen die je kon doen, fre en ik hebben 3 witte wijnen geproefd. Toen alles op was zijn we de berg afgelopen en naar de volgende gegaan. Heel fancy want we werden beneden opgehaald met de golfkar :). Ook hier weer een mooi uitzicht! Weer 3 soorten wijn geproeft, deze keer mochten we ze zelf kiezen, geen idee wat ik moest nemen maar het was prima. Lekker heel de middag daar gezeten en aan het einde van de dag zijn we met z'n allen weer terug gegaan naar het hostel. Stokbroodje met nacho's als avondeten smaakte goed :)

Maandagochtend zijn we weer verder gegaan met de Bazbus naar Mosselbay. We werden rond kwart over 8 opgehaald door de shuttle bus en hebben daarna nog drie kwartier gewacht bij het tankstation voordat de bus er was. Maar we zitten in de bus nu, fre van voren ik van achteren geplet tussen andere mensen. Nog eventjes rijden en dan zijn we vanmiddag op de nieuwe plaats van bestemming. Lange lange weg met de bus, rond een uur of 3 zijn we aangekomen in mosselbay bij onze trein. Super grappig, we sliepen in een coupe, 16 bedden met uitzicht op zee en we mochten zelf een bed kiezen. Zoo blij dat er geen 16 mensen sliepen, nog 1 ander meisje kwam er bij dus bijna een privé kamer. Het zonnetje liet ons een beetje in de steek helaas. Kaart van het stadje gehaald en een rondje gelopen. Was niet heel veel te doen en wel een beetje uitgestorven maar oke. Even wat lekkere snackjes gehaald en daarna bij een restaurantje aan het water geploft. Fre eindelijk sushi gegeten en ik een lekkere cocktail, we zaten er prima. Voor het avondeten een tentje opgeschoven en bij Kaai 4 eindelijk echte braak gegeten, lekker veel vlees jammie. Over het strand terug gelopen en lekker geslapen in onze trein met de zee op de achtergrond. Volgende ochtend "ontbeten" met bananencake en chipjes op het strand ;) stukje over het strand gelopen en aan het einde van de middag rond een uurtje of 3 werden we weer opgehaald door de Baz bus voor onze volgende stop. Met de bus gingen we naar Wilderness en omdat het zo af en toe best wel eens fijn is om geen kamer te delen hadden we een hele kamer met uitzicht op de rivier voor ons zelf geboekt, happy fre en liel. Het hotel was een beetje gedateerd maar ons hutje is prima. ' s Avonds zijn we met nog twee andere meiden gaan eten in het centrum. Heerlijke rijst met curry, veel te veel dus fre en ik hebben het maar meegenomen. Met de taxi terug naar ons huisje, lekker geslapen en met vogel geluidjes wakker geworden.

Vandaag alweer woensdag, met een enigszins tegenvallend ontbijt zijn we de kano ingestapt en zijn we naar de waterval gekanoëd en daarna nog een goed half uur gelopen. Leuke tocht! Even een plons gedaan bij de waterval. En daarna weer terug gelopen. Leuke route, er lag echt een pad door het bos. Met nog een paar andere meiden die we vanuit de bus kenden zijn we weer terug gegaan met de kano. Gelukkig kwam het zonnetje ook wat meer terug :). 's Middags hebben we lekker aan het water gelegen en nog een plons gedaan in het zwembad. We hadden nog genoeg snacks om de dag mee door te komen. 's Avonds aan het water een kopje thee gedronken en genoten van alle vogel geluiden en de stilte om ons heen.

Vandaag donderdag, een lanterfanter dag, beetje zwemmen, beetje lezen en genieten van de zon. We hebben de kano nog een keer gepakt en zijn naar het strand gekanoëd, mooi stand! Wel echt dikke tegenwind maar met fre en liel power komen we er wel. Aan het einde van de middag werden we opgehaald door de Bazbus om naar Plettenbergbay te gaan.