Malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Malediven - Reisverslag uit Malé, Malediven van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Malediven

Blijf op de hoogte en volg Liliane

26 Juli 2018 | Malediven, Malé

Maandag 23-7
Laatste dag in Sri Lanka vandaag, vanuit Bentota zijn we naar Colombo gereden nog best wel een lange reis en redelijk druk onderweg. Na een lange rit en aangekomen in Colombo district zoveel hebben we een stop gemaakt bij de Gangaramaya tempel. Deze had Tas gevonden en wilde ze graag zien. Rondje gelopen door de tempel, best wel groot eigenlijk. Daarna had Anura nog een verrassing voor ons (ik was de enige die wist hoe of wat). Een beetje slinger de slanger door colombo naar weer een ander district. Toen kwamen we wel écht in een woonwijk terecht met echt best wel mooie huizen. En daar waren we bij Anura zijn huis voor de lunch gemaakt door zijn vrouw, super lief! Heerlijk rice en curry gegeten home made. Ook nog allemaal foto's gezien en nog even gezellig gekletst. Heel leuk om zijn huis te hebben gezien en kennis gemaakt te hebben met zijn vrouw. Het allerlaatste ritje met Anura naar het vliegveld, daar werden we gedropt voor onze vlucht naar Malé voordat we echt naar huis gingen. Een super leuke gids/chauffeur gehad de afgelopen twee weken echt top! Na een hele korte vlucht van nog geen uur zijn we geland op Male, de Malediven! Het was al donker en het was erg slecht weer geweest de afgelopen dagen, veel regen en storm. Omdat het water te ruig was om met de speedboot naar het resort te gaan zijn we naar een ander eiland gebracht en hebben we daar een nachtje geslapen, op Paradise. Uiteindelijk laat aangekomen en met de golfkarretjes werden we naar ons huisje gebracht. Een beetje centerparks idee maar dan mooier en op een tropisch eiland.

Dinsdag 24-7
Lekker geslapen en wakker geworden met palmbomen, een wit strand en een helderblauwe zee. Eerst ontbeten met een buffet zó ontzettend groot en met mega veel keuze waar je u tegen zegt. Je kon het zo gek niet verzinnen, muffins, donuts, wafels, pannenkoekjes, ei, rijst, broodjes, yoghurt en nog veeeel meer. Na het ontbijt konden we met de speedboat naar ons eigen eilandje. Lekker een uurtje gevaren langs andere kleine huisjes, de bekende huisjes op het water en een mooie zee. Aangekomen op fun island werden we naar ons huisje gebracht wel heel leuk met zeezicht. Lekker omgekleed en gaan zwemmen en genieten. Een prachtige dag op een leuk eiland dat je in 15 minuutjes van de ene naar de andere kant kon lopen. 's Middags heerlijk gezwommen en gegeten in het restaurant. Naar de andere kant van het eiland gelopen, daar stond minder stroming dus was de zee ook mooier en blauwer en het zand nog witter. Een heerlijke dag waar we 200% van hebben genoten. 's Avonds zijn we nog even naar het einde van de stijger gelopen, ze waren daar bezig met renoveren dus er stonden grote bouwlampen op. Super leuk want we hebben kleine haaien en manta's en heleboel vissen gezien.

Woensdag 25-7
's Ochtends gingen we snorkelen, met de boot en nog 2 chineesjes, bijna een privé boot dus :) schildpadden gezien en andere mooie visjes. Onderweg terug hebben we ook dolfijnen gespot, gelukkig geen haaien gezien haha. Lekker aan het strand gelegen, tussen de middag een buffet en gezwommen en kokosnoot gedronken want dat kon niet missen. Prachtige dag en zoveel geluk met het weer want vannacht en de week ervoor heeft het alleen maar geregend. Lekker buffet 's avonds en alweer de laatste echte dag van de vakantie :(

Donderdag 26-7
Om half 6 's ochtends gingen we met de boot terug naar Male. Dolfijnen gespot onderweg en nog een mooie boottocht langs andere eilandjes en resorts. Nog even op het vliegveld rondgelopen en toen vlogen we naar Dubai. Mooi vliegveld met heel veel winkeltjes en we kregen gratis ijs jammieeee. Na een stop in Dubai weer terug naar Düsseldorf, toch altijd leuk dir mega grote Airbus vliegtuigen. Goede vlucht gehad en rond 11 uur 's svonds waren we weer thuis. Al met al nog een hele lange reis gehad. Prachtige vakantie met een hele leuke gids en heel bijzonder om op de Malediven te zijn geweest. Op naar de volgende reis!