Veilig aangekomen op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen op Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen op Bali

Blijf op de hoogte en volg Liliane

10 Februari 2016 | Indonesië, Denpasar

Hier is dan eindelijk het eerste verslag van mijn reis!

Zondag middag zijn Manon en ik vertrokken naar Bali om hier onze stage te gaan lopen in de kliniek RSM Berbagi. Na een lange vlucht en een overstap op Jakarta, waar ze wel wat moeilijk deden met het visum. We moesten mnr. Rolly bellen, dat is onze 'vriend' die ons hier uitnodigt, maarja we hadden helemaal geen bereik op het vliegveld. Na lang twijfelen en vragen beantwoorden kregen we dan gelukkig onze stempel, ondertussen waren we wel al de allerlaatste die daar nog stonden.

Rond half 5 lokale tijd (7 uur later dan in NL) zijn we aangekomen in ons appartement. Echt ontzettend leuk!!!! We wonen hier met z'n 4'en, twee nederlandse jongens die hier ook stage lopen en manon en ik en dan het gezin waar wij bij wonen (2 schattige kindjes, ouders, hond, kat en de waterschildpad en vissen) dus ik heb ook huisdieren :)

's Avonds zijn we met Sarah (loopt ook in de kliniek stage) en onze huisgenoten op pad gegaan voor eten. Gelijk achterop de scooter het drukke balinese verkeer gezien. We hebben bij een chinees restaurant gegeten een soort van steengrillen, was lekker. Op de terug weg Sarah's tas gestolen, even schrikken natuurlijk, gelukkig was ze 'alleen' haar geld en telefoon kwijt.

De eerste nacht slecht geslapen, altijd even wennen, zoveel nieuwe geluiden, scooters heel de nacht door, onze huisbaas die in de keuken lawaai maakt (de keuken is naast mijn appartementje en ik slaap op de begane grond).

De eerste echte dag eerst uitgeslapen en proberen bij te komen, naar de mini supermarkt geweest (zo'n 24/7 winkeltje) daar 'ontbijt' gehaald. 's Middags zijn we naar de Carrefour geweest echt een mega supermarkt waar ze echt alles maar dan ook zo goed als alles verkopen (net zoals in frankrijk) maar natuurlijk wel de Indonesische versie. Bepakt terug op de scooter, manon was chauffeur want ik had nog geen scooter. Dat vond ik niet zo heel erg want ik ben namelijk geen wegpiraat :)
's Middags hebben we bij Sarah in het zwembad gezwommen. 's Avonds zijn we nog even met de auto van Charles (onze huisbaas, echt een super aardige man) naar Denpasar gereden om een telefoon voor Manon te kopen. Als avondeten zijn we naar de buurvrouw geweest voor eten, jammie en dat voor ongeveer 0,60 cent!
Ondertussen ook een telefoon voor hier: 085969007636 deze heb ik altijd mee overdag en m'n gewone telefoon ligt op de kamer. Daar kan je gewoon op blijven whatsappen dat is veel handiger!

Vandaag dag 2:
De dag begonnen met scooterrijden, wel even spannend! Handig voor Manon dat ik een roze helm heb, val ik goed op :) Ook wezen tanken voor 15000 roepiahs (1 euro). s Middags zijn we (Manon, Sarah en ik) naar het strand gereden, daar wat gegeten (westers eten) en toen kregen we een heerlijke tropische regenbui over ons heen, natuurlijk had ik geen regenponcho mee dus lekker nat. Gelukkig heb ik een warme douche :)
Zometeen een tentje zoeken om wat te gaan eten en plannen maken voor morgen, de bedoeling is om het eiland wat te gaan verkennen.

Veel leesplezier!

Doeii xxx Liel


-> foto's volgen het duurt al een eeuwigheid voordat dit is geüpload!

  • 10 Februari 2016 - 16:19

    Maaike:

    Het klinkt allemaal al heel leuk. Veel plezier en tot over 6 maanden

  • 10 Februari 2016 - 17:24

    Nadine:

    Leuk om je blog te lezen :) ben benieuwd naar je volgende avonturen!

  • 10 Februari 2016 - 18:10

    Denise:

    Hoi Meiden super leuk om jullie verslag te lezen ik wens jullie nog heel veel leer plezier. Zal je verhaal zeker volgen.

  • 10 Februari 2016 - 20:34

    Gerrie Schipper:

    Wat een leuk verslag en fijn om op deze manier het wel en wee met jullie mee te maken ik ben een tante van Sarah geef haar een dikke pakkerd en voor jullie allemaal een fijne stage tijd. Pas goed op elkaar. Heel naar voor Sarah dat ze haar tas hebben gestolen,daar heeft ze niks meer van gehoord zeker. Gr

  • 10 Februari 2016 - 22:04

    Petra:

    Leuk om te lezen.
    Veel plezier en veel succes met de stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Liliane

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 15607

Voorgaande reizen:

02 Mei 2023 - 13 Mei 2023

San Francisco

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Mexico

04 Februari 2019 - 24 Februari 2019

Zuid- AFrika

09 Juli 2018 - 26 Juli 2018

Sri Lanka en Malediven

16 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Vietnam

20 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: