100 Dagen in Bali <3 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu 100 Dagen in Bali <3 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

100 Dagen in Bali <3

Door: Liliane

Blijf op de hoogte en volg Liliane

19 Mei 2016 | Indonesië, Denpasar

De afgelopen twee weken zijn mijn ouders en mijn zusje langs geweest in Bali, speciaal om mij op te komen zoeken en te zien hoe ik hier leef! Hieronder kunnen jullie lezen wat we allemaal hebben gedaan en waar we zijn geweest.

Zondag heb ik mijn ouders naar de Tanah lot gestuurd, omdat ik daar al twee keer was geweest ben ik niet meegegaan. Manon en ik zijn samen naar Padang Padang beach gegaan, dit stond nog steeds op ons lijstje om te bezoeken, dus het werd tijd om er eens naartoe te gaan. Een heerlijk dagje strand, lekker in de zon gelegen en gezwommen. ’s Avonds met papa en mama uit eten gegaan en Tas is een nachtje bij mij komen slapen.
Maandag had ik eerst stage en daarna hebben mijn ouders mijn appartementje gezien, leuk om te kunnen laten zien! Vervolgens was de taxi er en zijn we naar Lovina gegaan en onderweg lekker aardbeien gegeten. Een super leuk hotel met eigen zwembad en buitenbadkamer en zicht op zee, wat wil je nog meer! De dag erna zijn we gaan snorkelen op het Menjangan Island, zoo ontzettend mooi, het water is er heel helder en je kan alle soorten koraal en alle kleuren van de regenboog vissen zien. Toen we met de boot aan het dobberen waren op het water kwamen er opeens een heleboel dolfijnen langs, zo leuk. Woensdagochtend hebben we nog een keertje dolfijnen gespot, springend en salto’s makend in de lucht. Ook zijn we terug gereden naar huis, met een tussenstop bij de GitGit watervallen, er zijn er meerdere van deze, dus deze keer ben ik weer bij een andere waterval geweest, ook leuk voor mij om steeds weer andere plekjes van Bali te zien. En natuurlijk zijn we ook bij de Pura Ulun Danu Bratan geweest, de bekende tempel van Bali op het water.
Donderdagochtend werden we heel vroeg opgehaald om naar de Gili eilanden te gaan, deze horen bij Lombok. De taxichauffeur was een beetje laat en uiteindelijk werden we rond kwart voor 7 pas opgehaald, voor niets zo vroeg opgestaan! Ontbijt in het busje, andere mensen opgehaald onderweg en rond half 9 kwamen we aan in Padang Bai. Vanuit Padang Bai vertrekken er allerlei boten naar Lombok en de Gili’s. Gelukkig hadden we de speedboot dus in ongeveer 2 uur tijd waren we aangekomen op Gili Trawangan, WOUWW eindelijk paradijs, want dat ontbrak natuurlijk nog tijdens ons fantastisch verblijf op Bali. Met paard en wagen (want op de Gili’s rijden er geen motorvoertuigen) werden we naar ons hotel gebracht (wat een luxe hotel, dankje paps en mams!). Eerst lekker geluncht met Mexicaans eten op het strand en daarna een duik genomen in het zwembad, want we moesten nog even wachten tot onze kamers waren schoongemaakt. Aan het einde van de middag zijn Manon, Tas en ik een rondje gaan fietsen om het eiland. Fietsen door het zand gaat best lastig dus af en toe een stukje lopen en natuurlijk tijd voor een ijsje, heerlijk! Leuk om het eiland rond te fietsen, want ja fietsen was natuurlijk alweer even geleden, gelukkig verleer je zulke dingen niet haha . ’s Avonds lekker uit eten geweest, zo heerlijk om gewoon met je voeten in het zand te zitten terwijl je eten krijgt!!! Ik denk dat ik dat wel ga missen als ik terug naar huis toe moet….
De dag erna lekker ontbeten (op het strand) en gezwommen. Tegen lunchtijd zijn we naar The Exile gefietst, daar lekker gegeten en op de schommels gezeten in het water, heerlijk! Ook nog in de zon gelegen en het eiland rond gefietst met papa en mama erbij. ’s Avonds door het donker gefietst, en het was echt donker!

Zaterdag is Manon wezen duiken en zijn wij wat winkeltjes gaan kijken op het eiland, de boot geregeld voor de volgende dag en ’s middags nog een drankje gedaan en genoten van de mooie zonsondergang. Zondag was alweer de laatste ochtend op het eiland, en gingen we weer verder naar Ubud. Opgepropt in een busje met 11 personen en allemaal backpacks en koffers was het een erg lange rit naar Ubud….
We kwamen pas redelijk laat in de avond aan in Ubud en ook werden we zoals afgesproken niet bij ons hotel afgezet, maar bij een centraal punt in Ubud, dus dan nog maar een taxi naar het hotel. ’s Avonds lekker pasta gegeten, en dat is best wel een uitzondering hier, want dat smaakt namelijk niet altijd even goed. De volgende dag zijn we Ubud in gegaan, en hebben we het Ubud palace bekeken. Ze waren allemaal bezig met het versieren van een paard en alles erom heen, want er was een begrafenis van een koning die een al eventjes was overleden, hele happening erom heen, maar leuk om te zien hoeveel werk ze erin stoppen! ’s Middags heerlijk geluncht bij ‘The Three Monkey’s’ jammieeeee. ‘s Avonds nog een massage gehad, altijd lekker om alles weer even los te maken.

De dag erna zijn we wezen fietsen door de rijstvelden, mooi om te zien. Ook uitleg gehad over de rijst, en we waren net op tijd voordat de rijst werd geoogst.
Woensdag zijn we naar Sanur gegaan en kwam Manon ons nog even opzoeken. Lekker gezwommen en gerelaxt op het strand, soms voelt het even als vakantie haha. En echt heerlijke taart gegeten als dessert bij een restaurantje, eentje om te onthouden!
De dag erna lekker gezwommen, zeesterren gezien in het water en ’s avonds heerlijk uit eten geweest (dit keer bij de The Three Monkey’s in Sanur). En natuurlijk als dessert moest er nog een stukje taart worden gegeten, heerlijke strawberry cheesecake en carrot walnut apple cake.

Vrijdag nog wat souvenirs gekocht samen met Tas en Manon. Druk dagje, veel heen en weer gereden. Zaterdag zijn we naar Waterbom geweest, het (één) na grootste waterpark van Azië. Super leuke dag gehad, genoeg enge glijbanen, maar ook in het donker, met banden enz. een leuke dag! De laatste echte dag voor papa en mama en tas natuurlijk. Zondagochtend wezen ontbijten bij Nook aan het rijstveld, helaas was de rijst geoogst dus toch een minder mooi uitzicht maar nog steeds erg lekker eten! Daarna naar het strand en geluncht bij B9B op het strand. ’s Avonds was het dan toch echt zo ver, op naar het vliegveld, wat gaat de tijd toch snel. Twee hele leuke weken gehad met z’n allen op Bali, en vooral speciaal dat ik heb kunnen laten zien waar ik de afgelopen maanden heb gewoond.

En toen begon het ‘gewone’ leven weer, stage, school enz. De afgelopen week veel aan school gewerkt en lekker gezwommen en drankjes gedaan op het strand, want dat hoort er natuurlijk ook bij! Ook hebben we weer stage gehad op een andere locatie van de kliniek, altijd leuk. Verder hebben we een poging gedaan tot het vinden van de sarong factory, alleen is dit helaas niet gelukt. Jammer, maar totaal onvindbaar!

Zaterdag hebben we Manon haar ouders opgehaald van het vliegveld en ’s avonds zijn we nog wat wezen eten en drinken op het strand. Zondag zijn we naar Jimbaran gereden, Dreamland Beach en naar Pura Uluwathu, gelukkig geen apen die aan m’n benen gingen hangen. ’s Avonds gegeten bij NOOK, een veel te grote hamburger, waarschijnlijk dat het daarom ook The Big NOOK burger heette.

Maandag was the big day, mijn verjaardag! HIEPERDEPIEP HOERAAAAA!!! Weer een jaartje ouder, ook dat gaat snel. ’s Ochtends taart gaan eten in Sanur (bij dat restaurantje wat ik hierboven heb beschreven). En ’s middags zijn we naar de Tanah Lot gereden. Leuke en warme dag. ’s Avonds gaan eten bij Jimbaran op het strand, jammer dat ik geen vis lust anders kan je daar goed vis eten! ’s Avonds nog even geskypt met heel de familie, leukkk. En een leuke verassing van Tom!

Dinsdag Manon gedropt bij het hotel en naar stage gegaan. Verder nog een plons gedaan in het zwembad en aan school gewerkt, interviews uitwerken is namelijk echt een rotwerkje, maarja dat hoort erbij als je onderzoek wilt doen. Donderdagavond uiteten geweest bij de griek met Sarah en Nikki en daarna nog een drankje gedaan op het strand. En van het weekend ga ik nog een keertje naar de Gili’s, nog even genieten zolang het nog kan. Helaas kan mijn lieve vriendinnetje Fré niet meer naar Bali komen (school) dus betekent dit voor mij dat ik ook maar weer terug naar huis zal moeten, helaas… Want ik heb het hier echt nog heel erg naar m’n zin en wil nog langggggggggg niet naar huis!!!!! Maar ze zeggen altijd, aan ieder avontuur komt een einde.

De laatste weken aftellen, en voordat ik naar huis ga nog even een paar dagen naar Yogyakarta toe, want dat wil ik nog heel graag zien. Maar eerst komen m’n oma en tante nog. Dus volgende week zaterdag ben ik weer te vinden op het vliegveld. Dus bij deze alvast een goede vlucht en ik zie jullie zaterdag. Echt zo ontzettend leuk dat jullie mij allemaal op komen zoeken, wat een verassingen!

Papa en Mama bedankt voor de leuke vakantie! Super leuk dat jullie me zijn komen op zoeken!

Dat was weer een lang verhaal, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Ik ga een poging doen om de foto’s te uploaden!

Groetjes uit het mooie Bali <3
xxx Liel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Liliane

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 15504

Voorgaande reizen:

02 Mei 2023 - 13 Mei 2023

San Francisco

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Mexico

04 Februari 2019 - 24 Februari 2019

Zuid- AFrika

09 Juli 2018 - 26 Juli 2018

Sri Lanka en Malediven

16 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Vietnam

20 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: