Mijn laatste avonturen in Azië and saying goodbye - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Mijn laatste avonturen in Azië and saying goodbye - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Mijn laatste avonturen in Azië and saying goodbye

Door: Liliane

Blijf op de hoogte en volg Liliane

25 Juni 2016 | Indonesië, Denpasar

Hierbij mijn allerlaatste update van mijn blog en de laatste dagen in Yogyakarta, Singapore en Bali.

Zondagochtend om half 8 zijn Manon en ik naar Yogyakarta gevlogen, dit moesten we toch nog maar even bezoeken voordat we naar huis toe gingen! Op het vliegveld aangekomen stond onze taxi van het hotel al klaar. Eerst onze spullen gedropt, scooter gehuurd en op verkenning gegaan. Het was maar een uurtje en 10 minuten vliegen, maar de klok ging een uur terug dus uiteindelijk zijn we maar 10 minuten onderweg geweest, klinkt gek eigenlijk hè! Eerst zijn we naar de Prambanan gereden, echt súper mooi, mooier dan ik had verwacht! Daar rondgelopen en vervolgens ook maar gelijk gegeten, niet de meest lekkere nasi goreng die ik ooit op heb maar goed, de kokosnoot maakt wel weer veel goed. Vervolgens zijn we naar Ratu Boko gereden, dit stond ook op het lijstje van de dingen die je gezien moest hebben dusja, ook maar eventjes langs dan. Zelf vonden we het niet zo heel erg bijzonder, wel een mooi uitzicht over de stad (en de Prambanan in de verte).
Een vermoeiende dag, ’s avonds nog even naar Marlioboro street gereden (vlakbij ons hotel), ik denk dat ik me nog nooit zo ongemakkelijk heb gevoeld. We werden heel erg aangestaard, ondanks dat ik m’n lange rok aanhad, heel veel islamitische mensen. Toen begon de zoektocht naar eten, erg makkelijk zou je denken. Dit viel een beetje tegen, ondanks dat het Ramadan was hadden onze collega’s verteld dat we gewoon naar Java konden gaan. Op zulke momenten merk je zo goed dat Bali enorm verwesterd is, er zijn zoveel restaurantjes en op elke hoek van de straat kan je wel wat te eten vinden. Uiteindelijk in een achteraf straatje wat gegeten, ook niet echt lekker maar we moesten iets, daarna nog maar even een dessert gehaald soort van dikke pannenkoek met chocolade ertussen.

Maandag zijn we naar de Jomblang cave gegaan, wouww! We wisten van te voren dat dit maar één keer per dag mogelijk was en dat er een maximum aantal personen was die dit kon doen. ’s Avonds had Manon nog een berichtje gestuurd, de volgende ochtend kregen we antwoord dat we er om half 10 moesten zijn, heel erg haasten, half ontbeten en snel op de scooter naar de Jomblang cave (uurtje rijden vanaf ons hotel). De weg hebben we eigenlijk best wel goed gevonden, alleen het laatste stukje was midden in het bos, uiteindelijk heeft een local ons gebracht. We waren de allerlaatsten die aankwamen maar werden wel ‘bewonderd’ dat we hier helemaal met de scooter heen waren gekomen. Oude laarzen gekregen en zo’n broekje om naar beneden te worden getakeld. We moesten even wachten en gingen bijna als allerlaatste de grot in. Met man kracht werden we de grot ingetakeld, volgens mij was het ongeveer 30 m diep. Heel mooi om in zoiets wat de natuur heeft gemaakt te kunnen lopen. Met de hele groep liepen we door de modder door de grot, een zaklamp was wel handig geweest want het was nogal donker, die hadden we natuurlijk niet bij ons! Wouwwww wat was het prachtig, super mooi toen de zon eindelijk ging schijnen. Lichtstralen schenen naar binnen en het was echt een wouw effect! Daarna werden we weer omhoog getakeld door 20 locale mannetjes, zo knap! Op de terugweg zijn we naar Goa Pindul geweest, een lazy river waar je met de band in kan dobberen. Helaas hadden we het allebei net even iets anders voorgesteld dan dat het was. Een vrouwtje trok ons door een grot heen waar allemaal vleermuizen aan het plafond hingen. Daarna naar huis toe en ’s avonds bij het hotel gegeten.

Dinsdag, weer vroeg opgestaan, om 4 uur naar de Setumbu Hills gereden om vanaf daar de zonsopgang te zien en de Borobudur. Mooie zonsopgang! Daarna naar de Borobudur gereden, ongeveer 15 minuten daar vandaan. Wouww wat een grote tempel!! De tempel rondgelopen en zoveel foto’s later hadden we het wel gezien, ondertussen was het nog maar 8 uur ’s ochtends! Daarna naar het hotel teruggereden en eventjes in slaap gevallen. ’s Middags zijn we nog naar het Kraton geweest, koninklijk paleis, dit viel nogal tegen en na 10 minuten hielden we dit wel weer voor gezien. Toen was het tijd om te lunchen, heeeeeerlijke mango lassie en mango smoothie en de lekkerste nasi campur ever!! Eindelijk veel groenten en kip en een heerlijk sausje, jammmmm!! Daarna hebben we Taman Sari (oude koninklijk paleis) bezocht. We kregen een leuke rondleiding van een man en veel informatie. Aan het einde van de middag waren we toch wel erg moe dat we dichtbij het hotel zijn gaan eten. Het was nogal een kaal bord met eten, rijst en een stukje kip en 1 plakje komkommer, daarna hadden we dus nog honger!

Woensdag was de alweer de laatste dag in Yogyakarta, we zijn naar een soort van woestijn gegaan, zandduinen eigenlijk maar het moest lijken op een woestijn. Je kon er ook zandboarden, maar dat hebben we toch maar niet meer gedaan. Een heel ander stuk van Yogyakarta dan midden in de stad. Wat gedronken daar en vervolgens over de duinen gelopen, maar het was erg warm dus dat was maar van korte duur. ’s Middags zijn we nog eventjes naar Marlioboro street geweest, we wilden nog wat leuke winkeltjes bekijken, maar die waren er niet echt.. ’s Avonds rond 9 uur vlogen we weer terug naar huis toe. Echt super leuk dat we naar Yogyakarta zijn geweest, dit waren echt de dingen die ik nog zo graag wilde doen voordat ik terug naar huis ging! Zoveel mooie dingen gezien en echt heel vaak gedacht, wauw, ik ben hier nu gewoon!
De volgende dag zijn we nog langs stage geweest om afscheid te nemen, als verrassing kwamen nog bijna al onze collega’s en kregen we nog een klein cadeautje, super leuk! Toen moesten we nog eventjes naar Ubud om nog de laatste souvenirs te kopen, Manon voor Luwak koffie en ik voor sarongs en nog wat andere dingen. ’s Middags kregen we nog eventjes een tropische regenbui. ’s Avonds zijn we voor Manon en Sarah hun laatste avond uiteten geweest bij de Warung Italia, lekkere Italiaan met hele grote pizza’s. En als laatste eindigend bij B9B natuurlijk, daar hebben we nog even een drankje gedaan.

Vrijdag was Manon haar allerlaatste dag in Bali, koffer ingepakt en ’s middags nog eventjes wezen lunchen in Seminyak, saté op een mini barbecue. En als laatste nog een ijsje gegeten bij de allerlekkerste ijssalon, Gelato factory! ’s Avonds ben ik mee geweest naar het vliegveld om Manon uit te zwaaien, toen was het avontuur van ons samen echt voorbij  Het was zooooo ontzettend leuk samen, we hebben heel veel leuke dingen gedaan en zeker voor herhaling vatbaar! Terima Kasih Manoon (op z’n Balinees hè).

Zaterdagmiddag ben ik naar een bruiloft geweest van de broer van Charles, m’n huisbaas. Het was een prachtige locatie met uitzicht op het strand in de buurt van Uluwathu. De ceremonie bijgewoond en ’s avonds lekker gegeten, helaas ging het regenen die avond. Zo ontzettend zonde van alles, want de tuin was heel mooi versierd, helaas viel dit hierdoor toch wel in het water. Ik was met Mark en Tim naar de bruiloft gegaan, ’s avonds zijn we nog eventjes wat gaan drinken in de meest chique bar van Bali en blijkbaar bestaan er ook cocktails met peper, toch niet echt een aanrader hoor…..
Zondag ben ik naar een heel erg mooi strand geweest, NyangNyang beach, eerst een hele klim om er te komen maar dat was het wel waard! Genoten van een dagje strand en ’s avonds uiteten geweest bij CharChar in Seminyak. Ook hier hadden ze hele leuke cocktails met suikerspin bovenop, toch best wel apart! En toen was het alweer maandag…………………………………………….. Deze dag bestond vooral uit het inpakken van mijn tas. Aan het einde van de middag ben ik naar Canggu geweest en ben ik samen met Lizze en Stella naar de massage geweest, ja dat ga ik missen als ik terug ben!

Dinsdag was mijn allerlaatste dag in Bali  zo ontzettend jammer! ’s Ochtends nog eventjes naar het winkelcentrum geweest om mijn laatste geld uit te geven, helaas zonder succes haha. ’s Middags nog lekker aan het strand gelegen, kokosnoot gedronken en voor het eerst waren er bijna geen golven in de zee. ’s Avonds nog eventjes naar B9B geweest en nog een drankje gedaan met Lizze, Nikki, Stella, Yusuf en Ramma. Als mooie afsluiter van Bali hebben we een wensballon opgelaten. Een mooie laatste avond alleen het voelde zo ontzettend dubbel allemaal!
Woensdagochtend om 5 uur ging mijn wekker, mijn superleuke appartementje achtergelaten en Charles heeft mij naar het vliegveld gebracht. Helemaal bepakt verliet ik Bali en vloog ik voor mijn laatste mini avontuur naar Singapore.

Ik heb een hele leuke dag gehad in Singapore, eerst ben ik naar Gardens by the Bay geweest. Grote bloemen van metaal met echte planten erop. Vervolgens een waterval gezien in een grote koepel. Daarna ben ik naar Little India geweest en vervolgens Chinatown. Daarna nog een bezoekje aan Raffles en een van de 1 miljoen winkelcentra in Singapore. ’s Avonds hele gekke noodles gegeten die koud waren, niet mijn lekkerste diner ooit maar oké. Op mijn weg naar het uitzichtpunt ’s avonds ben ik naar een heel mooi winkelcentrum geweest (toeval) met een soort van gracht van Venetië middenin. Daarna ben ik naar een prachtig!!!! uitzicht geweest over de stad, WAUWW! Helaas ging de dag veel te snel voorbij, ik heb hele aardige Portugese mensen ontmoet en ben daar eigenlijk bijna heel de dag mee opgetrokken.
’s Nachts om half 2 vloog ik terug naar Nederland. Ik heb een goede vlucht gehad en als verrassing stond Fré op het vliegveld, super leuk!! Ondertussen ben ik weer veilig thuis, en nog lang niet gewend aan alles. Fietsen voelt nog maar een beetje raar, ik mis m’n scooter en rode helm, links lopen op straat, weer normale huizen en boterhammen eten. Ik heb nu al heimwee naar Bali…

‘Travel is the only thing you buy that makes you richer.’

Dit waren mijn laatste avonturen in Azië, zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen heb ik een fantastische tijd gehad op Bali, ik had dit zeker niet willen missen! Bali je was geweldig! See you soon!!!!

Doeii xxx liel

-> De foto’s kan ik helaas niet allemaal uploaden want de helft ben ik vergeten bij Manon dus die volgen later pas..

  • 25 Juni 2016 - 23:07

    Tom:

    Knap gedaan x

  • 25 Juni 2016 - 23:08

    Tom:

    Knap gedaan x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Liliane

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 15589

Voorgaande reizen:

02 Mei 2023 - 13 Mei 2023

San Francisco

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Mexico

04 Februari 2019 - 24 Februari 2019

Zuid- AFrika

09 Juli 2018 - 26 Juli 2018

Sri Lanka en Malediven

16 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Vietnam

20 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: