Mui Ne to dalat en dalat naar Hoi An - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Mui Ne to dalat en dalat naar Hoi An - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Mui Ne to dalat en dalat naar Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Liliane

17 Juli 2017 | Indonesië, Denpasar

Hooii
Afgelopen twee dagen hebben we achterop de motor gezeten bij twee vietnamezen. We werden om half 9 opgehaald bij ons guesthouse, onze bavkpacks werden vastgebonden achterop de scooter. Eerst nog wat gezien in en rondom Mui Ne. Daarna langs de kust gereden en vervolgens gestopt bij de zandduinen. Helaas niet bij de rode zandduinen, onze vietnamezen vonden deze niet zo mooi (wij natuurlijk wel). Een stukje de duinen ingelopen en wat foto's gemaakt, het was zooo warm! Weer verder gereden en tussendoor gestopt bij een hagendissen farm, dragonfruit plantage, mini vlindertuin en nog wat. Helaas zat het weer niet erg mee, gelukkig kregen we een waterdicht regenpak. Een mooie route gereden door de bergen! Het was wel erg koud, want de regen stopte maar niet. Aan het einde van de dag werden we gedropt in het hotel (lekker grote kamer :)).'s Avonds met de vietnamezen uiteten geweest, allemaal rare dingen op het menu. Fre en ik hebben het bij beef gelaten, kikker hebben we maar overgeslagen. De volgende dag vertrokken we weer met regen, nog wat stops gemaakt en aan het einde van de middag werden we afgezet bij het hostel in Dalat, Cozy Nook. Een heel leuk en schattig hostel! De stad een beetje verkend, naar de markt geweest en savonds gegeten in het hostel met allemaal anderen. Aan het einde van de avond naar the maze bar geweest, de raarste bar ooit! Echt letterlijk een doolhof! De ochtend erna zijn we met een kabelbaan naar een uitzichtpunt geweest, was leuk! Nog een kort bezoekje aan the Crazy house en om 12u werden we opgehaald voor een busrit van 5 u naar Nha Trang om vervolgens dezelfde avond weer verder te gaan (12u) naar Hoi An. De volgende verhalen lezen jullie snel weer ;) doeiii

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Vietnam

Hoihoii
Na een lange reis en een leuke dag + nacht tussenstop in Londen zijn we om 5:15 aangekomen in HCMC. We dachten snel in de rij te gaan staan voor de paspoorten, maar werden weer terug gestuurd voor de visum aanvraag, dat moest weer ergens anders. Nadat we 50 dollar armer waren en door de paspoortcontrole waren en de bagage hadden gehaald moesten we naar het hotel zien te komen. Natuurlijk werden we aangesproken door een taxi chauffeur. 5 dollar voor naar het hotel, prima dachten wij. Nadat we in de taxi zaten en de prijs omgerekend in dong hadden besproken kwam er toch wat anders uit. De taxichauffeur besloot om ons maar weer gewoon terug te brengen waar hij ons had oogehaald haha. Okee opnieuw, met de bus dan maar, met handen en voeten werk kwamen we in een bus terecht als het goed was, naar het city centre. De buschauffeur zei dat we eruit moesten, en inderdaad daar was het hotel na 2 min lopen. Ingecheckt en nog ontbeten. Daarna zijn we de stad ingegaan met een kaart. First stop: een schoenmaker zoeken. Mijn birckenstocks die net nieuw uit de doos kwamen hadden het al begeven, balen!!!!! Schoenmaker gevonden en dik de hoofdprijs betaald (wss nog duurder dan NL). Verder die dag rondgelopen in HCMC. Het warmeuseum bezocht, oper,a, kerk en heeel veel gelopen. S Middags lekker in het zwembad geploft en geslapen. Heerlijk zon'n rooftopbar met zwembad :) savonds gegeten in het backpackers gedeelte, heerlijk!
Dag 2: vandaag om 8u moesten we bij het kantoor staan waar we een tour hadden geboekt, een tour naar de mekong delta. Met de bus 1,5 uur gereden (geslapen dus), gevaren, gegeten, uitleg gehad, kokosnoot snoepjes geproefd en van alles wat. Super leuke tour gehad!! Savonds om 6 u pas terug, even gezwommen en weer uiteten geweest. Savonds naar de rooftopbar the view geweest, toevallig liepen we er langs, dus maar even gaam kijken. Echt heeel mooi uitzicht!!
Dag 3: met de bus om 7uur naar Mui ne. Een rit van 5 uur met stoelen waar je in kunt liggen, heel chill dus. Nog even geslapen haha :) om 2 u ingecheckt bij ons guesthouse, erg leuk. Wat gegeten en heeeeel ver gelopen. We wilden aan het strand liggen maar dat was ons niet gegund, tropische regenbuien en een vies strand. S Avonds bij het guesthouse gegeten, smaakte goed. Gelukkig met super harde muziek in slaap gevallen. De volgende avonturen van fre en liel lezen jullie wel weer :)