Bali en de laatste dag Ho Ch Minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Bali en de laatste dag Ho Ch Minh - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Bali en de laatste dag Ho Ch Minh

Blijf op de hoogte en volg Liliane

11 Augustus 2017 | Vietnam, Hanoi

Na een korte nacht aangekomen in Bali, super leuk om de family weer te zien! We hebben geslapen in mijn oude kamer :)
Na nog even bijgekletst te hebben en eten van de buurvrouw te hebben geetem, zijn we op de scooter gestapt (fre achterop) naar de Tanah Lot. Helaas kregen we een beetje regen, maar dat maakte de tempel niet minder mooi. 's Avonds zijn we lekker gaan eten in Seminyak bij CharChar!
De volgende dag begon met een heerlijk ontbijt bij NOOK! Het zag er al helemaal anders uit als vorig jaar, twee keer zo groot geworden maar nog altijd even lekker eten. Daarna wat winkeltjes in Kuts gekeken en vervolgens bij B9B op het strand geploft met een lekkere cocktail. 's Avonds lekker gegeten bij FatChow, en oh wat was het druk, zelfs in de wachtrij gestaan.
De volgende dag (na een heerlijke smoothiebowl bij NOOK) zijn we naar Uluwathu gereden, eerst de tempel bekeken en daarna naar Uluwathu beach, PadangPadang beach en Dreamland beach geweest. Lekker op het strand gelegen en omdat we 's avonds pas laat thuis waren, hebben we lekker mie ayam gehaald, super leuk dat de mevrouw mij nog herkende!
De dag erna (na ons vaste ontbijttentje NOOK) naar Ubud gereden. Ingecheckt bij het hostel en Fre gedropt bij het Monkey Forest, zelf ben ik naar de massage geweest, want apen vind ik maar eng! Daarna gezellig over de markt gelopen en nog wat souvenirs gekocht. Op tijd gaan slapen want om half 2 's nachts ging de wekker voor de Mount Batur. We werden opgehaald bij het hostel en kregen eerst nog een pannenkoek jamjam :). Na een autorit waarbij we doodsangsten hebben uitgestaan (zo gevaarlijk heb ik nog nooit iemand zien rijden!!!!) kwamen we aan bij de berg. Het tempo zat er behoorlijk in en ik moest toch wel moeite doen om de ' reisgids' bij te houden. Na een verschrikkelijke klim kwamen we eindelijk boven op de berg aan! Een mooie zonsopgang gezien, het was mooi maar vanaf het strand vind ik de zonsopgang toch echt net zo mooi. Daarna zijn we lekker naar de hotsprings gegaan, 's middags bij het zwembad geploft haha, we waren allebei erg moe.

De volgende dag terug gereden naar Denpasar, en onderweg nog wat souvenirs bij Erlanga gekocht. Langs stage gereden, maar omdat de openingstijden zijn veranderd was iedereen echt net weg en heb ik niemand meer gezien... Daarna toch nog maar gaan lunchen bij NOOK. Fre vindt het restaurant zo leuk dat ze er nog een keertje naartoe wilde! Nog een cocktail gedronken bij CharChar en daarna naar B9B geweest. Ik had nog afgesproken met Brownie die ik vorig jaar had leren kennen. Gezellig gezeten en nog wat gedronken, uiteindelijk moesten Jusuf en Ramma optreden bij B9B en heb ik die ook nog eventjes gezien, echt heel erg leuk!!!! Snel naar huis gegaan, ayam ricarica gehaald bij de buurvrouw en naar het vliegveld gegaan.
Om 10 uur vlogen we naar Kuala Lumpur en na een tussenstop van 6 uur vlogen we verder naar Ho Chi Minh City. Gelukkig was de Mac open en konden we daar nog wat eten en slapen :).

In Ho Chi Minh aangekomen, hadden we weer hetzelde hotel geboekt, de weg hadden we gelukkig snel weer gevonden. Even wat gaan eten in het backpackersgedeelte en bij het zwembad geploft. Tot onze verbazing mochten we niet zwemmen, omdat we alleen een kamer met ontbijt hadden geboekt. Nadat ik ben gaan klagen bij de receptie, kreeg ik het toch voor elkaar dat we gratis mochten zwemmen. Wie boekt er nou een hotel als je niet in het zwembad mag zwemmen, maar alleen als je 18 dollar betaalt, terwijl we een luxe kamer hadden, belachelijk gewoon!! Lekker gezwommen in ieder geval :) 's Avonds regende het mega hard en zijn we niet veel verder gekomen dan de hoek van de straat. We waren allebei zo moe van de gebroken nacht, dat we zonder moeite in slaap zijn gevallen in het kingsize bed!
De laatste dag van de vakantie, souvenirs gekocht op de markt, een massage en regen :( om 5 uur zijn we naar het vliegveld gegaan voor de eerste vlucht naar Hanoi. Vanuit daar vlogen we naar Londen, ondertussen zitten we al 10 uur op het vliegveld en mogen we eindelijk!!!! gaan boarden over een uurtje. Het was een ontzettend leuke vakantie, we hebben heel veel mooie dingen gezien en heel veel gedaan! Ik ben benieuwd wat de volgende bestemming wordt :)
Groetjes uit Londen

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Vietnam

Hoihoii
Na een lange reis en een leuke dag + nacht tussenstop in Londen zijn we om 5:15 aangekomen in HCMC. We dachten snel in de rij te gaan staan voor de paspoorten, maar werden weer terug gestuurd voor de visum aanvraag, dat moest weer ergens anders. Nadat we 50 dollar armer waren en door de paspoortcontrole waren en de bagage hadden gehaald moesten we naar het hotel zien te komen. Natuurlijk werden we aangesproken door een taxi chauffeur. 5 dollar voor naar het hotel, prima dachten wij. Nadat we in de taxi zaten en de prijs omgerekend in dong hadden besproken kwam er toch wat anders uit. De taxichauffeur besloot om ons maar weer gewoon terug te brengen waar hij ons had oogehaald haha. Okee opnieuw, met de bus dan maar, met handen en voeten werk kwamen we in een bus terecht als het goed was, naar het city centre. De buschauffeur zei dat we eruit moesten, en inderdaad daar was het hotel na 2 min lopen. Ingecheckt en nog ontbeten. Daarna zijn we de stad ingegaan met een kaart. First stop: een schoenmaker zoeken. Mijn birckenstocks die net nieuw uit de doos kwamen hadden het al begeven, balen!!!!! Schoenmaker gevonden en dik de hoofdprijs betaald (wss nog duurder dan NL). Verder die dag rondgelopen in HCMC. Het warmeuseum bezocht, oper,a, kerk en heeel veel gelopen. S Middags lekker in het zwembad geploft en geslapen. Heerlijk zon'n rooftopbar met zwembad :) savonds gegeten in het backpackers gedeelte, heerlijk!
Dag 2: vandaag om 8u moesten we bij het kantoor staan waar we een tour hadden geboekt, een tour naar de mekong delta. Met de bus 1,5 uur gereden (geslapen dus), gevaren, gegeten, uitleg gehad, kokosnoot snoepjes geproefd en van alles wat. Super leuke tour gehad!! Savonds om 6 u pas terug, even gezwommen en weer uiteten geweest. Savonds naar de rooftopbar the view geweest, toevallig liepen we er langs, dus maar even gaam kijken. Echt heeel mooi uitzicht!!
Dag 3: met de bus om 7uur naar Mui ne. Een rit van 5 uur met stoelen waar je in kunt liggen, heel chill dus. Nog even geslapen haha :) om 2 u ingecheckt bij ons guesthouse, erg leuk. Wat gegeten en heeeeel ver gelopen. We wilden aan het strand liggen maar dat was ons niet gegund, tropische regenbuien en een vies strand. S Avonds bij het guesthouse gegeten, smaakte goed. Gelukkig met super harde muziek in slaap gevallen. De volgende avonturen van fre en liel lezen jullie wel weer :)