Van Hoi An naar Hue naar Hanoi - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Van Hoi An naar Hue naar Hanoi - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Van Hoi An naar Hue naar Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Liliane

26 Juli 2017 | Vietnam, Hội An

Om half 9 werden we opgehaald door de easyriders om de Hai Van Pass te rijden door de bergen. Eerst naar de Marble Mountains geweest. Met de lift naar boven geweest, tempels beken en naar beneden gelopen. Weer achterop de scooter gesprongen en door Danang gereden langs het strand. Even een tussenstop om wat te drinken met een prachtig uitzicht. Verder door de bergen gereden, was heel mooi. De volgende stop was bij de Elephant Waterfalls, dit viel wel een beetje tegen. De waterval was helemaal volgebouwd met hutjes om te zitten. We zijn een stukje naar boven gelopen en kregen weer een tropische regenbui over ons heen. Gelukkig konden we schuilen :)
Eind van de middag werden we afgezet in Hue. Voor het eerst deze vakantie weer eens een warme douche! 's Avonds hebben we lekker gegeten in de buurt van het hostel.
De volgende dag hebben we door Hue gelopen. Na een heel stuk te hebben gelopen waren we het beu en nog steeds niet op de plek van de bestemming: de pagode. Nergens was een taxi te bekennen :( na ongeveer 2 uur te hebben gelopen kwamen we bij de pagode... Zo mooi was die nou ook weer niet, na die hele wandeling hadden we wel iets beters verwacht! Gelukkig stonden er daar wel genoeg taxi's. Taxi genomen naar het verlaten waterpark met de draak. Aangekomen op de plek van de bestemming was nergens een draak te vinden. Wat rondgelopen bij een klooster, wat rondgevraagd maar niemand die Engels sprak. De taxi chauffeur kwam ons halen, hij was verkeerd... Het verlaten waterpark was cool om te zien, rondje gelopen en terug richting het hostel gegaan. Nog even geluncht en richting de luchthaven gegaan voor onze vlucht richting Hanoi.

Aangekomen in Hanoi, met de luchthavenshuttle bus ergens midden in the Old Quarter gedropt, wat moeten we toch zonder maps.me?! Met onze backpacks (die ondertussen toch al zeker 3kg zwaarder zijn geworden) naar het hostel gelopen. Ingeckeckt en wat gaan eten. Helaas verliep de nacht wat anders dan gewoon lekker slapen. Om een uur of 2 's nachts kwamen onze kamergenootjes terug van het ziekenhuis. Om 5 uur werden we wakker van een wekker, wat gestrompel en niet veel later werden we geroepen. Ons kamergenootje werd niet goed, trok helemaal weg en was niet meer bij. Naar beneden gerend, alleen een bewaker die helemaal geen engels kon!! Hem meegenomen naar boven en toen begreep hij wat er moest gebeuren, ambulance gebeld, gedaan wat we konden en gelukkig kregen we toen eindelijk wat reactie terug! Langzaam aan kwam ze bij, op bed gelegd en een tijd later is ze met de taxi naar het ziekenhuis gebracht (ambulance duurde 45 min, en dit scheelde een hoop kosten!). Dat was toch best wel even schrikken!! Het duurde even voordat we weer in slaap vielen. Onze dag voortgezet en een wandeling door Hanoi gemaakt. Hele leuke stad, véél leuker dan HCMC! De gevangenis bezocht, kerk gezien, mini pagode en een speciale brug. Eind van de middag zijn we naar de waterpuppet show gegaan, wij hadden ook geen idee wat we ons hierbij moesten voorstellen, maar letterlijk poppetjes in het water, grappig om gezien te hebben! Aangekomen in het hostel moesten we van kamer veranderen, de backpacks en andere belangrijke spullen lagen in de kluis. Verder hadden we nog allemaal losse spullen, alles was al bij elkaar in een tas gestopt, onze witte tas en slippers waren weg. Boos natuurlijk, maar verandert van kamer. Toen werd er gezegd dat de meiden die naar het ziekenhuis waren onze tas (per ongelijk) hadden meegenomen. Gebeld en inderdaad onze spullen lagen in het ziekenhuis. Taxi naar het ziekenhuis genomen, gelijk op bezoek geweest en de meeste spullen terug gevonden. Weer terug bij het hostel vonden fre en ik onze slippers bij het afval. Ondertussen hadden we het al helemaal gehad met dit hostel!!!!!!! Blijf van onze spullen af en gooi niet zomaar iets weg. Omdat we al betaald hadden er dan nog maar geslapen, wat een dag.....

Verslag uit: Vietnam, Hội An

Vietnam

Hoihoii
Na een lange reis en een leuke dag + nacht tussenstop in Londen zijn we om 5:15 aangekomen in HCMC. We dachten snel in de rij te gaan staan voor de paspoorten, maar werden weer terug gestuurd voor de visum aanvraag, dat moest weer ergens anders. Nadat we 50 dollar armer waren en door de paspoortcontrole waren en de bagage hadden gehaald moesten we naar het hotel zien te komen. Natuurlijk werden we aangesproken door een taxi chauffeur. 5 dollar voor naar het hotel, prima dachten wij. Nadat we in de taxi zaten en de prijs omgerekend in dong hadden besproken kwam er toch wat anders uit. De taxichauffeur besloot om ons maar weer gewoon terug te brengen waar hij ons had oogehaald haha. Okee opnieuw, met de bus dan maar, met handen en voeten werk kwamen we in een bus terecht als het goed was, naar het city centre. De buschauffeur zei dat we eruit moesten, en inderdaad daar was het hotel na 2 min lopen. Ingecheckt en nog ontbeten. Daarna zijn we de stad ingegaan met een kaart. First stop: een schoenmaker zoeken. Mijn birckenstocks die net nieuw uit de doos kwamen hadden het al begeven, balen!!!!! Schoenmaker gevonden en dik de hoofdprijs betaald (wss nog duurder dan NL). Verder die dag rondgelopen in HCMC. Het warmeuseum bezocht, oper,a, kerk en heeel veel gelopen. S Middags lekker in het zwembad geploft en geslapen. Heerlijk zon'n rooftopbar met zwembad :) savonds gegeten in het backpackers gedeelte, heerlijk!
Dag 2: vandaag om 8u moesten we bij het kantoor staan waar we een tour hadden geboekt, een tour naar de mekong delta. Met de bus 1,5 uur gereden (geslapen dus), gevaren, gegeten, uitleg gehad, kokosnoot snoepjes geproefd en van alles wat. Super leuke tour gehad!! Savonds om 6 u pas terug, even gezwommen en weer uiteten geweest. Savonds naar de rooftopbar the view geweest, toevallig liepen we er langs, dus maar even gaam kijken. Echt heeel mooi uitzicht!!
Dag 3: met de bus om 7uur naar Mui ne. Een rit van 5 uur met stoelen waar je in kunt liggen, heel chill dus. Nog even geslapen haha :) om 2 u ingecheckt bij ons guesthouse, erg leuk. Wat gegeten en heeeeel ver gelopen. We wilden aan het strand liggen maar dat was ons niet gegund, tropische regenbuien en een vies strand. S Avonds bij het guesthouse gegeten, smaakte goed. Gelukkig met super harde muziek in slaap gevallen. De volgende avonturen van fre en liel lezen jullie wel weer :)