2 Maanden verder en al 3000 km gereden! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu 2 Maanden verder en al 3000 km gereden! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

2 Maanden verder en al 3000 km gereden!

Door: Liliane

Blijf op de hoogte en volg Liliane

09 April 2016 | Indonesië, Denpasar

Na een weekje stage, een middagje nusa dua met Bas en Brian en een westerse lunch boven op een piratenboot en zee egels in de zee, was het dan eindelijk zover! Mijn eerste bezoek, Tom kwam dan toch na heel lang nadenken naar Bali. Toch best wel raar om mijn eigen plekje hier, dat niemand anders kent te moeten delen :) Tussen stage door hebben we alle vrije tijd die we hadden goed benut.
Eerst kennisgemaakt met het drukke toeristische Kuta en de scooter, mensen die opeens je nagels gaan lakken en er vervolgens 400.000 voor vragen (ongeveer 30 euro) en een boze liel die maar 2000 geeft wat vervolgens weer leidt tot een boze mevrouw, oeps! (Moet ze maar niet zeggen dat het gratis is!)
Naar Uluwathu beach gereden en de Uluwathu tempel nog een keertje gezien, maar nu bij zonsondergang. Overal brutale apen die slippers jatten en flesjes water (ik ben ondertussen bang geworden van apen). Tanah lot nog eens bezocht, dit keer weer zonder zon helaas, maar we konden wel naar het eilandje lopen doordat het eb was. Rijstkorrels op ons hoofd gekregen en besprekend met water.

Ook zijn we naar Ubud geweest, Tom in het monkey forest gedropt en ik ben zelf maar wat winkeltjes gaan kijken, want no way dat ik daar nog een keer naar toe ga!! Daarna naar Gunung Kawi gereden, alleen had ik de verkeerde Gunung Kawi in google maps gezet dus we waren de verkeerde kant opgereden, uiteindelijk zijn we er gekomen! En als souvernir een mooie sarong gekocht voor Tom en mij. Ook nog een bezoekje aan de olifantentempel gebracht. ’s Middags lekker lokaal eten gegeten en s’avonds een pizzahamburger jammieee. Ook nog even gestopt op een lokale markt met heerlijke watermelon juice!
Vrijdag zijn we naar Kintamani gereden, voor het eerst aangehouden door de politie, gelukkig waren er geen problemen. Onderweg stonden er twee dames op de weg en kregen we weer rijstkorrels op ons hoofd en een offer op onze scooter, daarna mochten we natuurlijk betalen. Ondertussen word ik er een beetje gek van dat ik bijna óveral het dubbele moet betalen omdat ik boehle ben (buitenlander/toerist). Dus ik betaalde niet maar daarvoor in de plaats moesten we een lift geven de berg op, zo maak je nog eens wat mee. Toen we boven waren moesten we betalen voor de weg???!! 60.000 Per persoon, maar als je dan een briefje van 100.000 geeft krijg je gewoon 70.000 terug, alles kan hier gewoon!

Uiteindelijk na een hele scootertocht zijn we naar de hotsprings aan het meer geweest, 100% genieten, want wat was dat heerlijk! ’s Avonds in een een of andere berghut geslapen met buiten badkamer en geen water bij de wastafel, verschrikkelijk ‘’hotel’’. Wel een lekkere pannenkoek als ontbijt de volgende ochtend. Kintamani is niet toeristisch dus er zitten ook bijna geen hotels, vandaar onze berghut. Verder gereden en naar de Pura ulun danu Batur geweest, het was een speciale dag want heel de weg stond vast en het was super druk! Mooie tempel en we werden ontzettend aangestaard, kan ook niet anders! Gelukkig zijn er dan nog altijd leuke mensen die met je op de foto willen.
Verder gereden naar Lovina en daar de zonsondergang gekeken. De volgende ochtend hebben we dolfijnen gespot en nog genoten van een massage. Tom super blij natuurlijk dat hij dolfijnen heeft gezien 
We waren niet zo tevreden met ons resort dus we zijn op verplaatsing gegaan nog geen km verder  Daarna een nog mooier resort met zwembad aan het strand en tijdens onze lunch hebben we nog meer dolfijnen gezien, wauww!
De volgende dag zijn we naar het Menjangan island gevaren, helemaal links boven in bali. En we zijn wezen snorkelen, wauwwwwww ik heb nog nooit zoiets moois gezien. Alle kleuren van de regenboog vissen en prachtig koraal, en ja koraal is scherp, vraag maar aan mijn hand. Ik heb foto’s gemaakt van de vissen maar ze zijn niet supersuper scherp helaas. De zon was behoorlijk fel en onze rug goed verbrand. Weer een hele ervaring rijker!
De dag erna zijn we terug naar huis gereden en een stop gemaakt bij de GitGit waterval, en uiteindelijk heeft Tom kennisgemaakt met een tropische regenbui (kleddernat want er zat een scheur in de poncho).
En een bezoekje aan de pura ulun danu beratan bedugul tempel, het leuke was dat tom verwachtte dat het een hele grote tempel zou zijn, maar dat is het niet.
De laatste dagen zijn we nog naar Nusa Dua geweest, gesurft in Kuta, heerlijk gegeten in seminyak bij een super leuk restaurantje met uitzicht op de rijstvelden (het heet Nook). Én als laatste heerlijke cocktails gedronken bij potato head in de luxe loungebank van 1 miljoen roepiah die we toch maar weer even hebben gefixt omdat er blijkbaar een wachtlijst was waarvan wij niks wisten. Dus toen kregen we deze loungebank aangeboden, aardige meneer 
Gisteren Tom weer uitgezwaaid op het vliegveld, super leuk dat je naar Bali bent gekomen, ik had het nooit gedacht! Dikke kus en tot over een paar maanden!

Verder is het hier nog super leuk en aankomend weekend ga ik samen met Manon naar Nusa Lembongan en Nusa Penida en over 1,5 week komen papa en mama en tas alweer langs. De tijd gaat hier zo ontzettend snel, ik kan het gewoon niet geloven dat ik hier al 2 maanden woon, het gaat echt veeeeelll te snel!!!

Groetjes uit het fantastische Bali <3
xxx Liel

• 09 April 2016 - 11:22

Caroline Kuijk:

Hoi Lilliane, wat een geweldige verhalen en wat leuk om dat allemaal te lezen. Het is een fantastische ervaring dat is wel te lezen. Super, geniet ervan. Groetjes