Verdwalen met de scooter - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu Verdwalen met de scooter - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Liliane Gijs - WaarBenJij.nu

Verdwalen met de scooter

Door: Liliane

Blijf op de hoogte en volg Liliane

16 Februari 2016 | Indonesië, Denpasar

De tijd vliegt nu al! De afgelopen dagen veel leuke dingen gedaan, hieronder alles op een rijtje, veel leesplezier :)

Vorige week donderdag zijn Manon, Sarah en ik naar Sanur gereden, weer eens verdwaald, want kruispunten zijn hier niet zo simpel, rechtdoor kan namelijk ook net een beetje meer naar links zijn, maarja we zijn er gekomen! Een beetje rondgereden en een kijkje genomen op het strand. Vervolgens gingen we terug naar huis en was ik opeens Manon en Sarah kwijt, aangezien ik nog niet zo mega snel op m'n scooter rij. Dus ik kwam weer op de snelweg, geen Manon, geen Sarah. De eerste beste afslag genomen en Manon gebeld (best handig zo'n telefoon) Blijkbaar de verkeerde kant op gegaan en 15 minuten later hadden ze mij weer gevonden, gelukkig! Natuurlijk weer een heerlijke tropische regenbui dus weer nat... ook daar kan je aan wennen.

Vrijdag zijn we naar de kliniek gereden waar we stage gaan lopen, de weg niet in een keer gevonden, maar we zijn er geraakt. Even hallo gezegd, maar er was niet echt iemand die goed Engels kon. Eerste indruk was dat het een kleine kliniek is, ben benieuwd!! De terugweg was nogal lang, geen idee waar we allemaal gereden hebben, het regende echt heel hard, maar wel hier en daar wat rijstvelden gezien. 's Middags bij een heel lokaal tentje gegeten (saté, rijst en een of ander soepje en schoonmaakmiddel ice tea). 's Avonds zijn we met de taxi naar Skygarden geweest in Kuta (een MEGA discotheek) daar wat gegeten en een leuke avond gehad, gaan we zeker nog eens doen, ook hadden we afgesproken met andere mensen van Pure en YPI (organisatie waarmee wij weg zijn).

Zaterdag: Een heerlijke relax dag gehouden, lekker genikst, lijstje gemaakt van de dingen die we nog willen doen hier en nog eventjes om boodschappen geweest (omdat het moest). En s’ avonds hebben we lekker gegeten bij de buurvrouw .

Zondag:
Eindelijk scheen de zon en je raadt het al, ontzettend verbrand, factor 30 was denk ik niet genoeg. We zijn met z’n 3 en naar Pura Uluwatha geweest, in het zuiden. Voor het eerst redelijk goed de weg kunnen vinden (nouja, manon dan ) Tempel bezocht en een mooi uitzichtpunt. ’s Middags voor het eerst lekker een hamburger gegeten, want ja soms is iets anders dan rijst en noedels en al die andere dingen ook wel weer eens fijn. En als afsluiter van de dag nog even lekker in zee gezwommen in Kuta, veel golven dus goed om nog een keer de surfplank te pakken!

Maandag:
Onze eerste ‘stage dag’ meer een introductie gehad en uitleg gegeven aan Mohammed (onze ‘begeleider/coördinator of wat hij dan ook mag zijn) over ons onderzoek dat we hier moeten uitvoeren. Helaas niet alleen genieten maar natuurlijk ook aan school werken, want daarvoor ben ik hier om m’n minor te halen! ’s Avonds hebben we een hele zoektocht gedaan naar de Warung Pepe pizza, daar hadden we afgesproken met een meisje die ik via via heb leren kennen in Skygarden. Hele leuke en gezellige avond gehad, alleen waren we allebei op een andere adres, gelukkig toch nog samen gegeten  (lekkere pizza’s hoor!)

Dinsdag:
Onze eerste echte stagedag, wennen natuurlijk, maar wat ik vooral merk is een hele grote taalbarrière vooral met de echte lokale mensen van de lagere afkomst, zij spreken geen Engels. Wel aardige dokters en assistentes zijn erg geïnteresseerd en helpen je graag. Ben begonnen met een schriftje van Indonesische woorden zodat ik het een beetje kan leren. Ook nog een bezoekje gebracht aan Legian ergens in Kuta, nog een beetje rondgedwaald en een duik genomen in de zee. En wat ze hier ook hebben is Froyo, lekker ijsje gegeten.

En als laatste, het gaat steeds beter met de scooter, morgen een nieuwe helm kopen want deze vliegt bijna van m’n hoofd af als ik 60 km/uur rij. Verder moet ik er wel aan wennen dat er hier geen verkeersregels zijn, tenminste niemand houdt zich daar aan, en het verkeer is een grote chaos!
Ook hebben we nog aardige lokale mensen ontmoet in een lokaal tentje naast het postkantoor (ook die hebben we gevonden!) en we zijn uitgenodigd om langs te komen of om pad te gaan ergens naartoe. Dus daar gaan we zeker gebruik van maken. Ergens vorige week heb ik ook een aardbeving meegemaakt, echt heel raar de muur bewoon en de auto ook (ik stond tegen de muur aan) en opgezocht en het bleek toch 6.3 te zijn op de schaal van richter, dus wel serieus! Het kan hier ook behoorlijk hard regenen en onweren!! Ik denk dat ik alles wel weer heb verteld, en zo niet dan horen/ lezen jullie het wel! Ohja en ik vind het altijd leuk om te skypen, dus let me know!
Ik ga proberen om foto’s te uploaden, hoop dat het lukt!

Groetjes uit Baliiiiiiii
xxx liel



  • 18 Februari 2016 - 11:59

    J.van Loon:

    Hoi Liel,de verslaggeving is leuk maar beter op de foto gaan staan hoor.
    Wel fijn dat het stageadres leuk is maar met Engels en gebarentaal zal het vast goed lukken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Liliane

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 15505

Voorgaande reizen:

02 Mei 2023 - 13 Mei 2023

San Francisco

31 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

Mexico

04 Februari 2019 - 24 Februari 2019

Zuid- AFrika

09 Juli 2018 - 26 Juli 2018

Sri Lanka en Malediven

16 Juli 2017 - 12 Augustus 2017

Vietnam

20 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: